Як прискорити комплектування замовлень на складі

Як прискорити комплектування замовлень на складі

Практика багатьох складських приміщень показала, що на звичайних складах продукції або на базах оптової торгівлі витрати, які йдуть на операції з комплектування, можуть часом становити до двох третин від усіх фінансових і тимчасових витрат.

Велика частина фірм, які стикаються з потребою в підвищенні рентабельності, починають з впровадження нових і дорогих технологій або комплексів обладнання. Але, на жаль, такі заходи не завжди призводять до очікуваного результату, а вкладені в них кошти можуть не окупитися.

  • Дивіться, слухайте і вчіться

Виділіть час на пошук місць, що викликають затримки в обробці замовлень на складі. Прийміть до уваги всі нюанси - переміщення зайнятих комплектацією робочих, їх дії, переміщення документації. Під час такого дослідження не варто звертати особливу увагу на роботу найкращих співробітників - поспостерігайте за всіма, розмовляйте і тоді отримаєте найповнішу картину. Поцікавтеся, що саме заважає працювати співробітникам і що вони хотіли б змінити.

  • Зменшення переміщень як запорука підвищення продуктивності

Подумайте, як можна максимально скоротити час, який співробітники витрачають на переміщення по території складу. Фахівці підрахували, що цей час іноді може становити 60 - 80% від необхідного для підбору замовлення. Тому вони радять створювати так званий "склад у складі": для неповних або повних контейнерів слід виділити окрему зону. 

  • Все по поличках

Аналізуйте, як на вашому складі відбувається розподіл різноманітних категорій продукції в місцях зберігання чи видачі. Більш затребувані товари прийнято розміщувати ближче до місць комплектування, а менш затребувані позаду перших. Здавалося б, таке розміщення природно, але не на всіх складах воно дотримується.

Важливим нюансом є визначення найбільш витратних і затребуваних товарів, в якому вирішальну роль відіграє частота звернень до товару, а не кількість його продажів.

  • Здійснюйте перегляд схеми розташування товарів на площах складу

Помилковою є думка, що після правильного розподілу товарів робота складу завжди буде ефективною. Справа в тому, що на ринку систематично   з'являються нові види продукції, а попит на більш ранні падає. Тому схему розподілу площі складу періодично потрібно змінювати, навіть якщо цей процес потребує багато часу та зусиль.

  • Комплектація замовлень по групах

Доцільно і вірно комплектувати замовлення групами. Економічна активність істотно підвищується, якщо здійснювати підбір відразу декількох замовлень. У візок, який призначений для підбору, може поміститися близько десятка різних комплектів, тому груповий підбір обійдеться для вас недорого.
kak-uskorit-komplektovanie-zakazov 

  • Майте достатню кількість товарів на складі

Якщо після оптимізації пересування працівника по території складу він буде знаходити на стелажі порожнє місце замість необхідного товару, комплектування може повністю зупинитися. Постійно поповнюйте запаси тими товарами, яких менше встановленого мінімуму.

  • Переглядайте обладнання

Наявне на складі обладнання не завжди є найбільш рентабельним або економічно вигідним. Фахівці радять наступне: товари, які швидко витрачаються і поповнюються кожного тижня, краще зберігати на стелажах гравітаційного типу. При високому товарообігу даний тип стелажів окупає більш високу ціну. Товари, що витрачаються швидко та відпускаються цілими упаковками, краще зберігати на піддонах. Палетні системи різних типів відрізняються ціною і функціональністю, тому для правильного вибору потрібно оцінити окупність кожної з них.

  • Усуваємо плутанину

Поміркуйте над схемою розташуваннях товару на складі, вона повинна бути максимально простою і зручною, щоб працівники витрачали мінімум часу на пошуки необхідної для комплектування продукції.
komplektovanie-zakazov-na-sklade 

  • Заохочуйте своїх клієнтів робити замовлення більш зручної кількості товарів

Намагайтеся стимулювати клієнтів робити замовлення такої кількості товарів, яка поставляється повної упаковкою або займає повний піддон. Такі замовлення значно прискорять роботу складу.

  • Система заохочень за точність і швидкість

Організовуйте серед своїх працівників курси підвищення кваліфікації. Також рекомендується встановити систему винагород працівників за швидкість і точність, виявлені під час роботи із замовленнями. Але зробити це варто таким чином, щоб працівники не обирали лише найбільш "вигідні" замовлення.

Не варто забувати, що, крім вищенаведених способів, підвищення продуктивності можна досягти шляхом впровадження нових технологій.